onsdag den 1. november 2017

Mine to små vandbabyer


Fox og Charlie har været i bad. Fox plejer at komme i bad engang imellem.
Han var begyndt at kløe sig, og det var ikke på grund af lopper.
Jeg børster hans pels meget jævnligt, og der kan jeg tydeligt se, om der er lopper, og det var der ikke. Og han får også loppekur. Men et bad kan engang imellem hjælpe på, når ens dyr klør sig.
Fox havde meget skæl. Så det var derfor, at han kløede sig.

Charlie kom også i bad. Vi er ved at vænne hende til at komme i bad. Altså ikke ofte, men så hun ikke senere som voksen er bange for at komme i bad.

Jeg købte en shampoo i Petworld. Den er både til hunde og katte.



Jeg kunne allerede samme dag se, at han var holdt op med at kløe sig.
Jeg kunne godt have haft brugt, at der var noget mere duft i den.
Men sådan en shampoo må jeg vælge en anden gang.

Jeg tog den mindste størrelse af shampooen, og der er til rigtig mange gange i sådan en flaske.
Den kostede omkring de 85kr.

Jeg kan godt lide, at den er økologisk. Det kan måske være derfor, at den ikke har en duft. Kan godt ske, at man også kan få en økologisk en med duft. Det må jeg prøve at undersøge.
Men jeg går op i, at der ikke er parfume i shampooen. Tror ikke, at det kan være godt for dyrs hud og pels. Ved godt, at der også er parfume i de ting, som jeg bruger, men det tænker jeg ikke så meget over, når det er til mig selv.

Her er lige et par billeder af babyerne efter, at de havde været i bad.





Charlie klarede det rigtig godt med at komme i bad. Så det er godt, at vi er begyndt at vænne hende til at komme i bad engang imellem.

Det er vigtigt, at man husker at tørre dem rigtig grundigt med et håndklæde. Det kan godt give kløe, hvis de ikke bliver tørret ordentligt. Charlie ser ret våd ud på billedet, men det var hun ikke. Hun var blevet tørret grundigt ligesom, Fox var.

Fox klarer det også rigtig godt at komme i bad. Han siger ikke rigtig så meget. Han prøver at gå lidt. Men ellers tager han det meget roligt. Heldigvis.

Kommer jeres dyr også i bad engang imellem(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar