søndag den 30. juli 2017

Snart tid til scanning


Den 21. august har jeg tid til en scanning. En scanning af min lever.
De sidste 4 år har jeg haft alt for høje levertal. Har fået taget en masse blodprøver, og lægerne har aldrig kunne finde ud af, hvorfor de var for høje.

For 4 år siden ca. der fik jeg taget en scanning af maven, da jeg led af mange mavesmerter. Lægerne troede, at det var galdesten, men det var det ikke. Det viste sig senere at være psykisk.
Men under den scanning, der fandt de nogen fedtdepoter rundt omkring min lever.
Hvorfor, de fedtdepoter var der, det vidste de ikke.

Lægerne opgav at finde ud af, hvorfor mine levertal er for høje.
Da jeg og Casper flyttede, der fik jeg ny læge, og han ville gerne tjekke, om mine levertal stadig var for høje. Og det var de. Og han tjekkede flere gange, og de var for høje alle gange.
Han sagde, at fedtdepoterne omkring leveren måske kan være årsag til, at mine levertal er for høje.
Men han har sendt mig til en scanning for leverfibrose, men leverfibrose kommer ofte af for meget alkohol, og eftersom at jeg ikke drikker, så ved jeg, at jeg ikke har leverfibrose, men lægen sagde, at jeg ikke skulle ligge så meget i, at hospitalet skrev på grund af leverfibrose. Det betød bare, at jeg skulle have lavet en scanning af leveren.

Jeg kan næsten regne ud, hvad den scanning siger. Enten er der stadig fedtdepoter, eller er de måske forsvundet.

Men jeg er ved at være nervøs. Det er jeg hver gang, at jeg skal til lægen ang. noget med min lever.

Men nu må vi se, hvad de finder ud af ved scanningen(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar