onsdag den 2. november 2016

På besøg ved Ugleriget


For lidt tid siden der besøgte jeg og Casper Ugleriget
Sidste år besøgte vi for første gang Joan og hendes 3 ugler, Ullu, Molly og lille My.
Til vores fødselsdag i år havde vi hyret Joan og hendes 3 ugler til at komme, hvor vi og vores gæster kunne holde uglerne. Det var en stor succes.

I kan genlæse indlægget med vores første besøg ved Ugleriget lige her
I kan genlæse indlægget med vores besøg af Ugleriget til vores fødselsdag lige her

Joan har nu fået 2 nye ugler. Og dem var jeg så heldig at få lov til at se.



Earl som er en lapugle, og Bundy som er en hornugle fra Afrika.

De er begge to lidt over 5 måneder, så de er stadigvæk babyer.
Earl kommer til at se meget anderledes ud med udseendet, når han er færdig med at vokse.
Bundy er færdig med at vokse.
Jeg har fulgt med i de to nye babyers liv på Uglerigets Facebook.
Joan har lagt videoer op med dem lige fra, da hun fik dem.
Det har været sjovt at følge med i deres udvikling.

Jeg og Casper var som sagt ude og besøge Joan og hendes skønne og smukke ugler.
Nej, hvor var det en stor oplevelse. Hendes ugler er så ufattelig smukke og utrolig nuttet.
Og det er sådan en stor oplevelse at stå og holde en ugle, som man bare kan putte ens hoved ind til, eller som man kan stå og kigge ind i dens flotte øjne, mens den kigger tilbage på en.

Earl og Bundy er i gang med at blive trænet i at flyve hen til en pæl. Vi var med Joan ude og træne med dem. Det var sjovt at være med til at træne dem. Vi har prøvet at flyve med Ullu og Molly, og de kan det jo efter, at der er blevet trænet så meget med dem. Men det var sjovt at se, hvordan sådan en træning foregår fra starten af med, at de først skal til at lære det.



Jeg er ved at træne med Bundy på dette billede.



Casper som står med Bundy og Earl.



Earl har simpelthen de smukkeste og lange øjenvipper.



Bundy elsker at blive nusset.



Vi kom også til at se Ullu og Molly igen.



Fra da jeg mødte Molly for første gang for lidt over et år siden, der fik hun en plads i mit hjerte. Der var bare et eller andet ved Molly.
Alle uglerne har fået en plads i mit hjerte, men der var et eller andet ved Molly, der bare ramte mig.
Hvad det er, det ved jeg ikke.



Ullu er så smuk med sit store vingefang. Han er den ældste i flokken af uglerne.



Og vi mødte selvfølgelig også lille My. Hun (My er egentlig en dreng, men det har Joan først fundet ud af nu, da han er blevet kønsbestemt. Det kan være svært at se på en ugle, om det er en dreng eller en pige. Det er ikke lige så let at se det, som det er ved fx katte og hunde) er en skøn lille spurveugle.
Jeg kommer stadigvæk til at sige hun og ikke han.
Men hun (eller det er så han) er en dreng og ikke en pige.

My har også lært at flyve hen til en pæl. Det så vi, og hun var så dygtig.
Hun snakker meget, og hun kan lige sidde på ens finger eller på ens skulder.
Hun bor inde i huset i et bur. Men hun er en rovfugl, så hun spiser døde kyllinger ligesom de andre ugler.



Jeg fik taget nogen smukke billeder af lille My, hvor hun sidder oppe i et træ.

De andre 4 ugler de bor udenfor i et "bur". Jeg ved ikke helt, hvad det hedder.
Men det er så smukt. Det er en helt oase, som de hver i sær har. Der er vinranker oppe i loftet, der er kasser, de kan være i og sidde ovenpå, der er grene, træer, sten og vand, der løber. Det er så utrolig smukt, og der er gjort så meget ud af det.

Det er tydeligt at se, at Joan elsker hendes ugler utrolig højt. Den kærlighed hun har til uglerne, den er tydelig at mærke.
Samtidig så ved hun utrolig meget om ugler generelt, og det er utrolig spændende at høre om det, hun kan fortælle om ugler.

Hvis man står og skal holde fødselsdag ligesom jeg og Casper eller en børnefødselsdag, så kan man hyre Joan og hendes ugler til at komme på besøg, så man kan holde uglerne.

Man kan også møde Joan og uglerne på forskellige markeder og begivenheder. De har lige været på Harry Potter festivalen. På deres Facebookside der kan I følge med i de begivenheder, som de deltager i. I kan samtidig se sjove videoer af uglerne og se billeder af dem.

At være så tæt på en ugle det er en helt speciel oplevelse.

Som min veninde sagde " det er noget, alle burde prøve." Hun var med til fødselsdagen, så hun har også mødt Ullu, Molly og lille My.

Men jeg kan klart anbefale jer at følge Ugleriget på Facebook(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar