mandag den 15. august 2016

Da vi flyttede blev vores spisebord ødelagt


Det er kun et par år siden, at vi købte et nyt spisebord.
Men nu kan det være, at vi skal have et nyt igen.

Det kommer af, at da vi flyttede, der kom der nogen dybe hakker i bordpladen. Det er en træbordplade. Vi havde ikke beskyttet bordpladen med et tæppe eller noget andet, så det havde ligget og rutsjet op af en anden ting. Så der er virkelig kommet nogen dybe hakker i.
Det er bare vildt øv. Jeg er typen, der har det sådan, at jeg gerne vil beholde ting indtil, at de nærmest er ved at gå fra hinanden. Altså jeg er typen, der ikke bare lige går ud og køber en ny sofa eller en ny stol, fordi at jeg har lyst til det. Jeg er typen, der beholder et møbel indtil, at det praktisk talt ikke kan mere. Ej okay er måske lidt overdrevet. Men jeg vil helst ikke bare ud og købe møbler bare, fordi vi er træt af det gamle.
Så jeg er ikke tilfreds med, at vi måske skal ud og købe et nyt spisebord.
Men Casper siger, at han kan slibe det ud, så man ikke kan se hakkerne.
Ellers kan jeg altså godt finde på bare at "dække" hakkerne til med en vase eller en servietholder. Men der er bare hakker i hver bordende. Og tænk hvis en af gæsterne lige tager servietholderen, så dukker der sådan et kæmpe hak op. Ej, det vil være lige meget. Men det ser ikke charmerende ud. Men hvis jeg skal være ærlig, så er jeg faktisk ligeglad med hakkerne. Det ærgrer mig vildt meget, at de er kommet. Men jeg ved ikke helt, om jeg kunne finde på at skifte det ud bare på grund af nogen hakkerne. Vores gæster vil da heller ikke sige noget til hakkerne.
Men jeg udelukker ikke, at hvis det perfekte spisebord pludselig dukker op, at vi så ikke køber det.

Men igen kommer det der op i mig med, at man ikke bare skal gå ud og købe, når tingen alligevel fungerer. Jeg tror, at det er, fordi jeg altid har været vant til at skulle spare sammen til det, jeg gerne vil have. Og på grund af at jeg har skulle spare sammen, så har jeg tænkt meget over, hvad jeg har brugt pengene på. Nu har jeg i årene fra jeg begyndte at komme sammen med Casper og til nu fået SU eller kontanthjælp, så det er derfor, at jeg har været vant til at skulle spare, når jeg ville have noget.

Men hvis vi skulle have nyt spisebord, så ville vi kigge forbi IDEmøbler,
da de har virkelig mange fine spiseborde
De har mange at vælge imellem. Men jeg skal ud og se det i virkeligheden.
Ligesom med alt andet så er jeg kræsen med spiseborde. Jeg vil gerne se hvor langt, det er i virkeligheden, da det ikke skal være for langt, og det skal ikke være for kort.
Men hos IDEmøbler kan man virkelig få inspiration til ens næste spisebord.
Og nu da jeg var derinde, altså inde på hjemmesiden, så fik jeg også kigget rundt på deres andre lækre ting. De har altså så mange lækre ting, som jeg gerne ville indrette vores hjem med.

Ville I købe et nyt spisebord, hvis der kom nogen dybe hakker i det(:?

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar