tirsdag den 7. juni 2016

Opskrift på marengskage


For noget tid siden skrev jeg et indlæg om, at jeg gerne ville prøve at lave marengs.
Det har jeg nu fået prøvet.
Jeg valgte at lave en marengskage, hvor det var to marengsbunde, hvor der var en chokoladecreme mellem de to bunde. Ovenpå var der flødeskum, lækre friske bær og nøddecrunch.





Den blev ikke så pæn som den på billedet i opskriften, men den smagte til gengæld vildt godt.
Det er ikke sidste gang, at jeg laver den.

I opskriften står der, at marengsbundene skal være i bages i ovnen i 1 time og 20 minutter. Jeg lod dem være i ovnen i 1 time og 30 minutter, så jeg var sikre på, at bundene havde fået nok.
Så næste gang giver jeg dem igen 1,5 time.

Nøddecrunchen vil jeg ikke komme på næste gang. Den gjorde ikke det helt vilde for kagen udover, at der var lidt bid i kagen, nu når mange af tingene var så bløde.
Nøddecrunchen smagte faktisk bedre, da den ikke var på kagen.
Men på kagen lagde jeg ikke mærke til den.

I stedet for friske blåbær, så brugte jeg brombær og jordbær. Det passede rigtig godt ind, da der var noget syre til kagen, så den ikke blev alt for sød.
Jeg puttede ikke mynteblade på, som de har gjort i opskriften.

Vi spiste et stykke af kagen, den dag hvor jeg havde lavet den, og så tog vi et stykke mere dagen efter, og der var kagen faktisk endnu bedre end dagen før. Her havde chokoladecremen nået at sætte sig lidt. Så man kan med fordel lave den dagen før, at man skal bruge den. Man kan bare vente med at putte bærerne på indtil dagen efter, så de er lidt mere friske.

I finder opskriften lige Her

Nå, ja jeg brugte økologiske pasteuriserede æggehvider fra Lidl i stedet for at fjerne hviderne fra æggene selv. Det var meget lettere at købe det i stedet for at skulle stå og ordne det selv.
Og specielt fordi jeg virkelig hader at røre ved æg på grund af min OCD, så det var perfekt, at jeg kunne bruge det i stedet for.

Men ville bare lige dele opskriften med jer(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar