søndag den 29. maj 2016

En forfatter som jeg godt kan lide


Jeg går egentlig ikke så meget op i forfattere osv.
Men der er specielt en, som jeg godt kan lide. Det er forfatteren Lise Nørgaard
Men hun er ikke kun forfatter. Hun er også journalist og manuskriptforfatter.

Hun er nok mest kendt for at have været manuskriptforfatter til serien Matador. Hun har også været det til flere afsnit i serien Huset på Christianshavn.
Og så har hun skrevet bøgerne om hendes eget liv. Nemlig Kun en pige, og De sendte en dame.
Der er også lavet film om de to bøger.

Jeg læste lige, at hun er fra 1917. Jeg anede ikke, at hun var så gammel. Hun ser slet ikke sådan ud. Først tænkte jeg, at det måtte være en fejl, men så læste jeg et andet sted, at hun var så gammel.

Men hun er en forfatter og manuskriptforfatter, som jeg virkelig godt kan lide.

Har I læst de to bøger om hendes liv(:?

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar