tirsdag den 29. marts 2016

Er stenalderkost en slankekur eller en livsstil?


Jeg vil mene, at stenalderkost er en livsstil og ikke en slankekur.
Men det kommer vel an på, hvordan man bruger stenalderkosten.
Hvis det bare er for en periode for at tabe sig, så vil jeg mene, at stenalderkosten er en slankekur.
Men hvis man lever efter stenalderkost og det ikke kun er for en periode, så vil jeg mene, at det er en livsstil.

Men så er det, at jeg undrer mig lidt. Er der nogen, der kun lever efter stenalderkost?
Altså så spiser man slet ingen slik, altså ikke slik man selv laver ud fra stenalderkost, men slik man køber i butikker?

Jeg synes bare aldrig, at man rigtig hører om dem, der virkelig lever efter det sådan rigtigt. Det er altid kun om personer, der har levet efter det et par måneder og har tabt sig så og så meget.
Og det er selvfølgelig også godt, så man kan se hvor effektivt, at det virker.
Men jeg vil også gerne vide, om det er noget, som man kan holde i længden.
Altså om der er nogen, der kun har levet efter stenalderkost i et år eller to.
Det ville jeg finde inspirerende og interessant at læse om.
Jeg ville gerne vide, om de fx havde stødt ind i nogen svære perioder, hvor de virkelig havde lyst til at gå ned og ribbe en hel butik for slik. Ej, det er lidt overdrevet. Men jeg ville gerne høre, om de havde sådan nogen svære perioder, og hvis de havde, hvad de så havde gjort for at komme igennem dem.
Folk der har levet to måneder efter stenalderkost har sikkert også haft svære perioder, men det vil jeg mene, at det er noget, man ofte kommer igennem, da man lige er startet på det.

Dette indlæg er ingen kritik af stenalderkosten. Jeg finder den interessant. Men ofte er jeg ret skeptisk overfor "slankekure" som suppekuren osv. Jeg ved godt, at dette ikke er en kur ligesom suppekuren, men jeg har bare undret mig, om der er nogen, der har holdt denne livsstil i længere tid, da jeg ikke synes, at jeg har læst om nogen, der har levet efter det i fx et år eller to.

Kender I nogen, der har brugt stenalderkosten i en længere periode(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar