søndag den 29. november 2015

Lille Danmark


Jeg har byttet en del postkort med folk fra udlandet.
Jeg samler nemlig på postkort med Mumitroldene.
Så jeg har byttet med folk fra en masse forskellige lande.

Nogen gange skriver vi en lille hilsen i breve til hinanden.
En skrev, at hun var helt vild med Lego, men at det var svært og dyrt at købe i hendes land.

En anden skrev, at hun var helt vild med Caroline Wozniacki
Hun ville så gerne møde hende en dag, hvis hun kom til hendes land for at spille.
Jeg ved godt, at Caroline Wozniacki er kendt i flere lande, men jeg synes nu stadigvæk, at det var lidt sjovt, at hun var så fan af hende. En tennisspiller fra lille Danmark. Men hun er selvfølgelig også en kendt tennisspiller. Men det kom alligevel bag på mig, at en fra helt andet land langt væk herfra var så stor fan af hende.

Men nu følger jeg så heller ikke med i tennis overhoved. Jeg aner knapt, hvem hun er. Altså udover at hun er fra Danmark, spiller tennis og hedder Caroline Wozniacki.
Så det kan sagtens være derfor, at jeg synes, at det er lidt vildt.
Ej, jeg ville også synes, at det var vildt, hvis personen havde skrevet, at hun var helt vild med Mads Mikkelsen, selvom jeg også godt ved, at han er stor i udlandet.

Det er nok bare, fordi at Danmark er så lille et land, at jeg er overrasket over, at folk fx kan huske, at Caroline Wozniacki er fra Danmark.
Der er da mange skuespillere, altså de helt store, som jeg da ikke aner, hvor de er fra. Ikke engang de skuespillere som jeg specielt godt kan lide.

Men det er da fedt, at folk i andre lande kender til nogen af vores danske kendte personer(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar