tirsdag den 29. september 2015

Min lille køkkenhave


I år har jeg haft min egen lille køkkenhave. Og de fleste af tingene blev rigtig vellykket.
Jeg har fx haft tomater, jordbær, ærter og gulerødder. De blev alle vellykket. Der er stadigvæk tomater på planterne. Så dem kommer der stadig nogen flere af.

Jeg har også haft peberfrugter. De smagte ikke helt som forventede. Så dem skal jeg ikke have igen næste år.

Jeg har allerede planer for, hvad jeg skal have næste år. Næste år skal jeg også udvide, så jeg får dobbelt så meget plads til min køkkenhave.

Nogen gange tænker jeg på, hvad jeg gerne vil have i haven, når vi engang flytter i hus.
Der har jeg også en hel del planer. Vi skal have et æbletræ, pæretræ og et kirsebærtræ.
Og så vil jeg meget gerne have Et drivhus
Så vil jeg nemlig have mine tomater stående derinde. I år har de stået udenfor, men de har givet godt, men jeg tror, at der hurtigere vil komme tomater på, når de står i et drivhus.
Men så ville jeg også prøve at så blomkål. Det vil nemlig være bedst, hvis de kunne stå i et drivhus indtil, at de var klar til at komme udenfor.
Jeg havde også blomkål i år, men de blev ikke til noget, fordi jeg havde sat dem for tidligt ud.
Jeg ville i hvert fald have rigtig mange tomatplanter. Ikke fordi jeg kan lide tomater, men det kan Casper og min lillesøster.

Jeg havde forresten også kartofler i år, men de blev heller ikke til noget. Vi gravede planterne for tidligt op, fordi vi troede, at der var kommet kartofler på, men så fandt vi ud af, at det vist var efterårskartofler.

Har I et drivhus hvor I fx har tomater stående(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar