søndag den 20. september 2015

Et fantastisk møde med 3 skønne ugler


Da jeg og Casper havde 6-årsdag, der var vi ude og besøge Joan og hendes 3 fantastiske ugler.
Joan har nemlig uglerne, Ullu, som er en Indisk hornugle på 1,5 år, Molly som er en brillebjørnsugle på 5 måneder, og My som er en spurveugle på 8 måneder.

Da vi først kom ind i huset, så så vi Molly sidde oppe på dørkarmen. Jeg troede først, det var en bamse, fordi hun så så blød og nuttet ud. På et tidspunkt var jeg nærmest ved at få tårer i øjnene, fordi det var så fantastisk at stå så tæt på en ugle og samtidig måtte vi røre ved hende.

Så så vi My. Hun kom op på min skulder at sidde. Og der sad hun faktisk det meste af tiden, at vi var der. Jeg var i starten meget bange for, at hun skulle falde ned, men hun blev skam trofast siddende på min skulder.

Så så vi Ullu. Hold da op nogle øjne han har. De er ufattelig smukke.

Man kunne mærke med det samme Joans kærlighed til sine ugler. Det var fantastisk at se.



Dette her er Ullu. Han er den ældste af de 3 ugler, og han var den ugle, som Joan fik først af de 3.
Man kan godt mærke, at Ullu er den ældste. Han var vant til at flyve fra ens arm og hen til en pæl eller hen til en gren. Vi fik lov til at træne med ham, og han var så dygtig. Og det ser så flot ud, når han spreder sine finger ud. Og så de der orange øjne. De er bare ufattelig smukke.



Dette her er Molly. Hun er den yngste af de 3 ugler. Der var med det samme et eller andet, der tiltrak mig ved Molly. Jeg er vilde med alle 3 ugler, og de er alle 3 vildt fantastiske, men der var bare et eller andet ved Molly. Jeg har tænkt meget på hende siden, at jeg så hende. Og jeg har kigget meget på billederne af hende. Man kan godt mærke, at hun er den yngste. Hun er en drillesyg ugle. Fx hun ville gerne lege med remmen på mit kamera. Eller da hende og Ullu sad på bænken, så skulle hun lige hen og drille ham, hvor Joan blev nødt til at tage hende væk. Hun har også nogle helt fantastiske øjne. Hun har siden da ændret udseende med farven af pelsen. Det er sjovt at se, hvordan hun har forandret sig.



Dette her er My. Jeg har det med at kalde hende for Lille My, fordi hun er så lille og så fin. Hun er den anden ældste. Hun sad meget på min skulder, og der blev hun. Engang imellem begyndte hun lige at snakke lidt. Jeg tog mig selv i at snakke med hende, ligesom jeg gør med Simba, Nala og Fox.
På nogle af billederne der bliver hun gemt under mit hår, fordi hun sad på min skulder. Hun har også nogle utrolig flotte runde øjne.

Det at møde Joan, Ullu, Molly og My har været en rigtig stor oplevelse. Jeg talte om besøget flere dage efter.



Her er jeg og Casper i gang med at træne med Ullu

Det var virkelig sjovt og spændende at prøve at træne med Ullu. For at få ham til at flyve, så skal man bevæge armen på en bestemt måde. Og der skulle lige lidt træning til for mig og Casper før, at vi lige lærte det. Men Ullu var utrolig god til det.



Joan har altid været vild med ugler. Og hun ved utrolig meget om ugler. Det var så spændende at høre hende fortælle om ugler. Jeg lærte en helt masse.
Joan tager ud til arrangementer med hendes 3 skønne ugler. Som fx de skal med til Harry Potter Festival, hvor de er med som de magiske ugler. Der kan man få lov til at komme helt tæt på Ullu, Molly og My. De er der fredag den 16 oktober og lørdag den 17 oktober fra kl. 11.00 til 16.00.
Så hvis du alligevel er dernede, så kan jeg helt klart anbefale dig at kigge forbi de magiske ugler.

Joan og hendes ugler har været til mange arrangementer i år. De har blandt andet været ude til Vikingemarkedet her på Fyn, hvor man også kunne komme til at holde uglerne.

Men hun tager også ud til arrangementer som privatarrangementer som fx fødselsdage, men også ud til børnehaver og skoler, hvor man kan komme til at holde uglerne og få en masse at vide om dem.



Joan har også en facebookside med uglerne, hvor hun viser billeder fra de forskellige arrangementer, hun og uglerne har været ude til. Hun viser også nogle videoer af de skønne ugler.
I kan finde hendes facebookside lige Her

Der kan I også se de billeder, som Joan tog af mig og Casper den dag, hvor vi var derude.

Jeg kan ikke sætte ord på denne oplevelse. Det har været helt vildt fantastisk, og det føles stadigvæk lidt urealistisk, at jeg har været så tæt på nogle ugler.

Joan fortalte mig, at man siger, at ugler ikke er kælne, men så har de ikke mødt Ullu, Molly og My, fordi de er utrolig kælne. Når man nusser Molly på hovedet, så sænker hun hovedet helt ned ad mod på maven, og så stopper hun alt, hvad hun har gang i. Det er så sødt. Ullu elsker også at blive nusset på hovedet. Og My elsker også, når man nusser hende. Så det passer i hvert fald ikke på disse ugler.
Joan har også Danmarks tammeste ugler.

Der er nogle regler for, hvor store burene, hvor uglerne bor skal være. Men deres bure er over dobbelt så store. Det er helt fantastisk det, som hun har lavet til hendes ugler. Det var så fantastisk at se. Og hun er stadigvæk i gang med at ordne det ene bur. Det var så smukt med alle planterne. Ja bare det hele var så fantastisk smuk at se på.

Jeg kan ikke takke Joan nok for, at jeg og Casper måtte komme ud og besøge hende, Ullu, Molly og My. Det var en virkelig kæmpe oplevelse.

Jeg kan klart anbefale jer at kigge forbi Joans facebookside, så I kan følge uglerne(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar