tirsdag den 14. juli 2015

Mine hårtips


Jeg bruger ikke nogle produkter i mit hår udover shampoo.
Jeg glatter af og til mit hår, men jeg føntørrer det aldrig.

Men selvom jeg ikke bruger nogle produkter i mit hår, så har jeg alligevel et par tips omkring Hår

Efter jeg har været i bad, så tørrer jeg ikke mit hår med en føntørrer, men jeg tørrer det bare med et håndklæde.
Jeg vender mit hoved nedad, så jeg kigger ind mod navlen, og så tørrer jeg det grundigt.
Bl.a. dupper jeg spidserne med håndklædet.
Jeg har håndklædet mellem mine hænder, og så klapper jeg hænderne mod hinanden, hvor spidserne er mellem hænderne.
Jeg står stadig med hovedet nedad.
Det lyder nok lidt underligt på den måde, jeg forklarer det på.

Jeg børster ikke mit hår, når jeg er færdig med at tørre det med et håndklæde.
Jeg børster først mit hår, når det er helt tørt.
Så kan det godt være, at det nogle gange ligner en fuglerede pga. mine krøller, inden jeg får det børstet, men det må man tage med.

Da jeg har en del krøller, når mit hår er vådt, så kan det godt være lidt svært at få børstet det igennem, og jeg undgår dermed at skade håret, når jeg først børster det, når det er tørt.

Mit hår bliver også så dejlig, når jeg tørrer det på denne måde, og når jeg ikke børster det.

Altså om det er den måde, som jeg tørrer håret på, eller om mit hår bare er sådan generelt, når det har været vådt, det ved jeg jo ikke.
Eller jo, det ved jeg, fordi førhen var mit hår ikke så fint, når jeg bare tørrede det almindeligt og børstede det, mens det var vådt.

Hvordan tørrer I jeres hår(:?

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. Kære Heidi,

    jeg gør meget ligesom dig. Jeg bruger heller ikke en masse produkter i mit hår. Jeg tørrer det ca. ligesom dig og børster det også først når det er helt tørt.
    Jeg har også lidt krøl i når det er vådt, hvis det er meget uglet så bruger jeg nogle gange lidt oliedråber i håret inden jeg børster det.
    Knus og en god dag :-)

    SvarSlet
  2. Den måde du forklarer med at du dupper og klapper håret hedder egentlig bare noget så simpelt som at du frottere dit hår :D Det er også mere skånsomt at frottere håret, end at køre håndklædet vildt og voldsomt rundt i håret :)

    Mit hår børster jeg med balsam spray og så lufttørre det. (Jeg går som regel i bad om aftenen) og dagen efter kommer jeg varmebeskyttende produkter i og glatter mit hår.

    Knus og god lørdag

    SvarSlet