mandag den 13. april 2015

Endelig fandt jeg den


Jeg sidder og er ret så glad over, at jeg fandt en opskrift på Squashkage
Nogen tænker, hvorfor jeg ikke bare søgte på nettet, men jeg har ledt efter en opskrift, der minder om en sqaushkage, som Casper engang havde med hjem fra arbejde.
Der var engang en på Caspers arbejde, der havde bagt squashkage, og så havde han taget et stykke med hjem til mig.
Først var jeg lidt skeptisk, fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne smage godt med squash i en kage, men jeg blev helt vild med den. Man kan nemlig ikke smage squashen.

Den kage smagte bare så godt, og så har jeg ofte tænkt på, at jeg gerne ville bage den, men jeg synes, at jeg aldrig rigtig har kunne finde en opskrift, hvor jeg kunne se, at der var nogenlunde samme ting i.
Ikke fordi jeg har opskriften fra den kage, som jeg smagte, men jeg kan se, hvis der er noget i opskriften, som jeg ikke mener, der var i kagen.

Det er ligesom hvis du søger på havregrød på Google, så kommer der mange forskellige opskrifter op.
Man kan bruge mælk, men man kan også bruge vand.
Man kan lave det i en mikroovn, men man kan også lave det på komfuret.
Man kan bruge sukker ovenpå, men også kanel, mener jeg at have set.
Så kan man putte rosiner og æbler oven på osv.
Så der findes mange forskellige opskrifter.

Jeg havde også mange gange søgt på koldskål på nettet, men der var alt muligt i, som jeg ved, at min mor ikke putter i som fx citron og æg.
Så til sidst opgav jeg at finde en, fordi der var så mange forskellige, så jeg fik den af min mor, hvor hun beskrev, hvordan hun laver den.

Jeg tror, at jeg vil prøve at bage kagen i løbet af ugen, og så må jeg se, om den minder om den kage, som Casper havde med hjem(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar