onsdag den 25. februar 2015

Har din hund brug for en jakke?


Der er både folk, der er for og imod, at hunde får tøj på.
Jeg kunne aldrig finde på at give Fox tøj på bare for synets skyld.
Men jeg giver ham en jakke på, når det er koldt.
I Danmark er der et ret stort udvalg af Tøj til hunde
Så kan det diskuteres, hvor meget af det der er praktisk.
For der findes også en masse tøj til hunde, som er mere for udseendets skyld.

Men jeg giver som sagt Fox en jakke på, når det er koldt.
Jeg kan mærke, når han fryser. Og det synes jeg personligt er mere synd end, at han får en jakke på.
Det skal selvfølgelig være en jakke, som han er tilpas i. Som han kan løbe rundt i og samtidig lege med den på.





Jeg har læst en artikel inde på Ude og Hjemme, hvor en ekspert fortæller, at der er nogen hunde, der har brug for en jakke. Det er bl.a. små hunde, gamle hunde og syge hunde.
Samtidig holder en jakke dem tør og varm.
Fox får også sin på, når det regner. Han bliver holdt varm på meget af kroppen. Han undgår at blive våd ved at have jakken på. Den er også vandafvisende. Så den får han både på, når det er koldt, regner og når det har sneet.

Jeg synes dog, at det i Amerika er ret overdrevet omkring det, at de giver deres hunde tøj på.
Så engang i et program, at en hun var inde og købe kostume til sin hund, fordi den var blevet inviteret til fest pga. Halloween.
Den butik var fyldt med en masse kostumer.
Det er ret vildt, synes jeg.

Jeg er til, at hvis ens hund har let ved at fryse, så er det fint, at den får en jakke eller en trøje på, da det er synd, at den skal fryse.

Jeg er generelt ret ligeglad med, hvad folk mener om, at Fox har en jakke på.
Fox skal ikke fryse, og specielt ikke på bekostningen af hvad andre tænker.
Der er jeg ret kold med, hvad andre tænker.
For mig er det vigtigste, at Fox ikke fryser, fordi det synes jeg er synd.

Jeg glæder mig til, at det begynder at blive varmere, så Fox ikke har brug for sin jakke mere(:

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. Flot jakke du har valgt til Fox :-)

    Jeg kan gode se det fornuftige i at give hunde tøj på når de er små, tynde, gamle og eller syge.
    Men generelt er jeg imod.

    Vores hund er stor og har fedt nok til at holde varmen, han er lidt hyperaktiv, så fryser ikke når han er ude. Men hvis han en dag bliver gammel og syg, så vil vi passe på ham og så kan jeg godt finde på at give ham tøj på.

    Tynde små heste som mest plejer at stå i en varm stald får jo også tøj på når de skal ud. Det er meget normalt. Vores heste er koldblods heste og altid ude og kan ikke lide at være inde på stald og fanget der, kun ved meget kulde og snestorm kommer de på stald. De har meget sul på kroppen og holder varmen, men varmblods heste kan fryse og så er tøj godt til dem.

    Har du set at Maria har fået en Bullerbox til Odin? Hun har vist det på bloggen, det er en slags Goodiebox bare til hunde.
    Måske det var noget for Fox :-)

    Håber du har en god dag, knus fra Maria og jeg :-)
    "En verden af kunst"

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår også godt, at Odin ikke får jakke på, når han ikke fryser. Jeg giver også kun Fox jakke på, fordi at han har meget let ved at fryse.

      Ja, jeg så Odins Bullerbox på Instagram, og jeg har overvejet at prøve at bestille en til Fox.
      Det ser nemlig ud til, at der er mange gode ting i sådan en Bullerbox(:

      Slet