onsdag den 11. februar 2015

Afgørelse i sagen


For under et år siden der modtog jeg et brev fra kommunen om, at jeg skulle betale en månedes kontanthjælp tilbage.
Det er en lang historie, hvor det var der, hvor jeg gik fra kontanthjælp til SU. Jeg var ikke enig i det, de skrev, så jeg skrev en klage, hvor de skrev tilbage, at de ville sætte den ned med 1000kr. Jeg var stadigvæk ikke enig, så jeg sendte en klage igen, som så blev sendt til ankestyrelsen.

Jeg har fået svar fra ankestyrelsen, og jeg skal betale de penge tilbage.
Jeg er overhoved ikke enig i deres afgørelsen, fordi så har jeg gået ledig for dem i en måned. Selvom jeg var sygemeldt, men jeg skulle stadigvæk mødes med en vejleder, som man skulle mødes med omkring uddannelse, og jeg havde også talt med hende i telefonen omkring uddannelse, men jeg betaler selvfølgelig det tilbage, de skriver.
Jeg ville bare gerne have, at ankestyrelsen skulle skrive og fortælle mig, at det var rigtigt, hvad kommunen skrev, fordi jeg stoler ikke helt på kommunen.
Med kommunen, der mener jeg afdelingen for kontanthjælp.

Jeg blev meget ked af, da jeg så, at jeg skulle betale penge tilbage.
Fordi det svarer til, hvad jeg ca. får om måneden for SU, så det er mange penge for mig.
Men jeg vidste jo godt, at det ville komme, men jeg havde selvfølgelig håbet på et bedre udfald, men sådan er det.

Men nu er der i hvert fald kommet en afgørelse i sagen(:

Kram Heidi(: 

4 kommentarer:

  1. :-((
    Ærgerligt når du er på SU......

    SvarSlet
  2. Øv! Hvad er deres begrundelse? Såvidt jeg ved så er kontanthjælp bagudbetalt og SU forudbetalt. Kan det have noget med det at gøre?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har netop noget at gøre med, at kontanthjælp er bagudbetalt og SU er forudbetalt, og at begge penge var beregnet til, at jeg skulle leve for i januar, så selvom det var nogen penge, jeg fik for december i kontanthjælp, så måtte jeg ikke have fået SU for januar, men det vidste jeg ikke, og min sagsbehandler havde sagt, at jeg bare kunne søge SU med det samme, da jeg nu var udmeldt kontanthjælpen. Så det er rigtig øv:(

      Slet