tirsdag den 13. januar 2015

Støt Frie Vinger


I november sidste år skrev jeg et indlæg om mit besøg hos Frie Vinger
I kan se det indlæg Her

Det var en rigtig god oplevelse at være ude at besøge Lina og hendes høns samt at høre om hendes historie omkring det at redde burhøns.

I dette indlæg vil jeg fortælle lidt om de måder, man kan støtte Lina og de høns, som hun redder.

Først og fremmest kan man støtte ved at donere penge.
Pengene går til transportkasser til de høns, som Lina og hendes mand henter, til benzin, leje af vogn til at hente hønsene i, dyrlægeregninger og mad til hønsene.

Man kan også adoptere en burhøne. Lina henter burhøns, som folk kan adoptere, så de kan give dem et bedre liv.
En burhøne koster 100kr. Pengene går også her til leje af vogn, dyrlægeregninger og mad osv.
Hønsene kommer til dyrelægen for at blive tjekket, samt de bliver behandlet hvis de har nogen skader.



Disse høns er så søde, glade og taknemmelige. Man kan virkelig se, hvordan de nyder at have deres frihed. At de kan gå rundt i haven, skrabe lidt i jorden og tage et støvbad.
Man ser virkelig, at høns har en personlighed. Det var helt fantastisk at se Linas høns.

Jeg og Casper har talt om, at når vi engang flytter i noget med en have, så vil vi gerne have nogen høns, og der vil vi gerne adoptere nogen burhøns for at være med til at give dem et bedre liv.

Ved at støtte burhøns generelt så kan man købe økologiske æg.
De er også noget dyrere, men jeg tog et valg på et tidspunkt om, at jeg ikke vil købe buræg mere, og at så måtte vi købe æg noget mindre. Ofte har fx Lidl eller Føtex nogen gange dage, hvor man kan spare 25% på alt økologi. Og jeg synes også, at økologiske æg er ofte på tilbud, så der køber vi dem.
Jeg giver gerne de 10 kr. mere for økologiske æg. Vi køber kun æg en gang om måneden.
Men jeg vil slet ikke blande mig i, om andre køber buræg, skrabeæg eller økologiske æg.
Det er nemlig helt op til folk, hvad de vil spise og ikke spise.

Lina har været med i et afsnit af Familien fra Bryggen, hvor Linse er ude og besøge Lina og hendes mand. Da jeg så det program, der havde jeg næsten lige været ude ved Lina, så det var lidt sjovt at se hende og hendes høns i fjernsynet(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar