tirsdag den 27. januar 2015

Kræsen


Jeg kan være ret kræsen. Ikke kun med mad men sådan mere generelt.
Bl.a. med møbler er jeg ret kræsen. Bare vi skulle have ny sofa, så ledte vi i utrolig lang tid, før vi fandt en, som jeg kunne lide.

På et tidspunkt vil jeg gerne have et nyt Sofabord
Men jeg har en del krav, synes jeg selv.
I hvert fald i forhold til Casper.

Det skal ikke være for stort men heller ikke for lille, fordi man skal kunne sidde og spise ved det, hvis man nu sidder i sofaen og ser fjernsyn.

Det skal ikke være hvidt, fordi man kan let se, når der kommer en lille ridse, og det kommer hurtigt til at se beskidt ud, selvom det ikke er det, pga. små ridser.

Det skal ikke være et glasbord.
Heller ikke et, hvor der kun er et stykke glas indeni midten.
Det kommer hurtigt til at se fedtet ud.

Der skal helst ikke være sådan en hylde på under bordpladen.
Fordi der kommer let støv, og jeg synes, at det er træls, at jeg skal tørre det af, når jeg gør rent.
Samtidig så er det let at ligge ting derunder sådan som reklamer og blade, og det kan hurtigt komme til at se rodet ud.

Det må ikke være sådan blank i det, som nogen borde har, hvor det er sort, men det er blankt.
Der kan man hurtigt se støvet, og det kommer hurtigt til at se beskidt ud.

Det skal være billigt.
Jeg vil meget nødigt give over 1000kr. for et sofabord.

Det vi har nu, det gav vi 700kr. for.
Det er meget fint, men der er kommet nogen små ridser i overfladen.

Men selvom jeg på en måde gerne vil have et nyt sofabord, så synes jeg samtidig, at sofabord godt kan holde i nogen år endnu.
Så ridset er det heller ikke, og det er stadigvæk rigtig pænt.

Er der nogen møbler, som I er kræsne med, når I skal ud at købe nye møbler(:?

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. Mine tanker køre på at det hele skal passe sammen. Nu har jeg kun en ét værelses, så hvis jeg havde for mange farver, ville det i mine øjne blive for "roddet" at kigge på. Og underligt nok, for jeg kan godt li det "roddet" look, ofte.

    De fleste af mine store møbler er hvide, udentagen en reol og sofaen.. Sofaen er fx grå og en reol er sort.. Det kan jeg lige håndtere at det er sort/hvid/grå.. Men mit nuværende spisebord er træ af en art -.-'.. Og det giver mig sq lidt hovedpine..

    Så for mig er det mest farver jeg tænker over..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker også over farver med, om det vil passe godt ind til vores andre møbler.
      Vi har det meget sort, hvid og træfarvet herhjemme(:

      Slet