mandag den 12. januar 2015

Amerikanske pandekager


Min mor kommer oprigtigt fra Ærø, og der har de noget, man kalder for Ærøske pandekager eller tykke pandekager, kalder man det også, fordi det er nogen små pandekager, som også er tykkere end en normal pandekage.
Ærøske pandekager minder meget om Amerikanske pandekager
I hvert fald på hvordan de ser ud.

Jeg har engang prøvet at lave Amerikanske pandekager, men det gik ikke så godt.
Det var sådan noget, hvor man skulle noget mælk eller vand i, og så skulle man ryste det i flasken, som det pulver lå i.
Men da jeg skulle stå og lave dem på panden, så gik der pludselig ild i panden. Der kom sådan en flamme op.
Så var den pande i stykker. Den pande havde vi kun brugt en eller to gange, så den fik vi byttet.
Men jeg ved ikke, om de smager ens, fordi det er så mange år siden, at jeg har smagt Ærøske pandekager.
Jeg kunne godt tænke mig, at Casper skal prøve at smage Ærøske pandekager, så jeg har tænkt mig at spørge min oldemor, om hun kan lave det til os på et tidspunkt, eller om hun har en opskrift til dem.

Nu får jeg helt lyst til Ærøske pandekager(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar