mandag den 17. november 2014

Call the midwife


Jeg har fundet en ny serie, som der er gået hen og blevet min yndlings.

Det er serien Call the midwife.
Det handler om nogen unge piger, der bor på et kloster, og de er jordmødre i de fattiges kvarter.
Man ser, at de kommer ud til de forskellige kvinder, der skal føde.
Nogen skal til at have deres første barn, og andre har 7 børn i forvejen.
Nonnerne i klosteret er også jordmødre, så de tager også ud og hjælper kvinder med at føde.
Samtidig hjælper de også de unge jordmødre, hvis de har brug for det.
Man følger pigernes kærlighedsliv, deres hverdag på klostret og deres arbejde.
Serien foregår i 1950'erne.



Jeg synes, at det er rigtig spændende at se, hvordan jobbet som jordmoder var dengang.
Det er sjovt at se de unge pigers udvikling. Hende den ene går fra, da hun kommer på klosteret med at være sart og brokker sig lidt over miljøet og de personer, de lever i det miljø, men det vender hun sig hurtig til. Den ene af pigerne som kommer til, hun bliver forelsket i en af politibetjentene, og der følger man deres forhold.

Jeg er blevet helt vild med denne serie.
På Netflix har de sæson 1 og sæson 2.

Kender I til denne serie(:?

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke set den, men jeg har kigget beskrivelsen af den på Netflix og overvejede det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan helt klart anbefale dig at prøve at se den.
      Jeg synes, at den er så god(:

      Slet