onsdag den 15. oktober 2014

Mine tanker


Jeg bruger en del tid på at tænke på, hvorfor jeg er syg.
Hvorfor jeg skal have det sådan her.
Jeg kan ikke bruge de tanker til så meget, da det jo ikke kan ændres.
Og der er ingen svar på, hvorfor jeg blev syg, og hvorfor jeg skal have det sådan her.
Men alligevel tænker jeg meget på det.

Jeg har svært ved at håndtere, at jeg er så syg, som jeg er.
At jeg hver dag har tvangstanker og tvangshandlinger.
At jeg hver dag bliver styret af mine tanker.
At jeg hver dag skal kæmpe imod mine tanker.
At der hver dag er nogen helt almindelige hverdagsting, som jeg ikke kan pga. min OCD.

Det er forfærdeligt at have det sådan her.
Det er forfærdeligt, at man kan være så styret af sine tanker.

I dag kan jeg mærke, at jeg tænker meget på det i dag.
Tankerne omkring det at være syg, hvorfor jeg blev syg, og hvorfor min søster blev syg osv.
Sådan nogen tanker har jeg i dag.
Jeg prøver at tænke på noget andet, men det er svært.
Jeg er begyndt at få mavesmerter igen hver dag.
De mavesmerter jeg også havde sidste år, hvor jeg blev undersøgt for en helt masse, hvor lægerne ikke kunne finde noget.
De smerter er et tegn på, at jeg ikke har det godt psykisk.
Det talte jeg med min psykiater om med, hvordan ens psyke kan påvirke ens krop.

Jeg tænker nok alt for meget.
Det har jeg altid gjort.
Jeg har altid haft svært ved ikke at tænke så meget over tingene.

Jeg havde brug for at få sat ord på mine følelser og tanker.
Jeg har nemlig selv svært ved at få sat ord på, hvordan jeg har det.
Det er godt at få skrevet det ned, da man bliver nødt til at tænke mere over,
hvordan man egentlig har det.

Kram Heidi:/                            

Ingen kommentarer:

Send en kommentar