fredag den 5. september 2014

Øjenkatar


I dag var jeg ved øjenlægen.
Da jeg kom, så var venteværelset helt fyldt.
Det var et meget lille venteværelse, og vi sad som sild i en tønde.
Det har jeg det ikke godt med pga. min angst.
Jeg bryder mig ikke om at være i små rum med en masse andre mennesker.
Specielt ikke folk som jeg ikke kender.

Jeg kom til 40 minutter senere, end jeg havde en tid til.

Øjenlægen var heldigvis sød.
Hun fortalte mig, at jeg havde noget øjenkatar, som er noget betændelse i øjet.
Hun troede, at det sikkert var kommet engang, hvor mine øjne måske havde været meget tørre.
Jeg skal dryppe mit øje 3 gange om dagen i 10 dage.
Jeg har også fået noget til at dryppe øjnene med, hvis mine øjne bliver for tørre.
Jeg må lære at dryppe mine øjne selv, nu når det skal være 3 gange om dagen.
Jeg har aldrig brudt mig om at skulle dryppe mig selv i øjnene.
Jeg er vant til at tage kontaktlinser ind og ud af øjnene, og jeg kan sagtens gøre det uden et spejl, men jeg synes ikke, det er behageligt at få dryppet øjne, så jeg har altid fået min mor eller Casper til det, når jeg havde høfeber og fik øjendråber.
Men jeg må bare tage mig sammen.
Hvis jeg kan lære at tage kontaktlinser ind og ud, så kan jeg vel også lære at dryppe mine øjne selv.

Jeg har en tid igen om 14 dage. Der skal jeg møde op uden kontaktlinser i.
Så vil hun tjekke mit syn. Det kunne hun ikke i dag, da jeg havde kontaktlinser i.

Nu bliver der heldigvis gjort noget ved det.
Optikeren havde jo sagt til mig, at det der var i mit øje var lidt som en betændelsestilstand, men at det ikke var en betændelsestilstand, men øjenlægen sagde, at enten var det, ellers var det ikke.
Det var godt, at jeg tog til øjenlægen i hvert fald, så jeg kan få behandlet mit øje(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar