onsdag den 22. januar 2014

Sagen om lille Tarzan

Jeg forstår det ærligt talt ikke.
For det første, hvem slagter sin egen pony for at spise den?
Og for det andet, hvem slagter sin pony på en strand, hvor der er mulighed for, at folk vil komme forbi?

Det gør en af sønnerne fra Plum familien.
Sagen var oppe i sommers. Nu er den oppe igen, da en masse dyrelæger har vurderet, at der er tale om mishandling af ponyen Tarzan, da den led meget, da den døde, da den ikke fik noget bedøvelse, da den fik skåret halsen over.
Sønnen havde sagt, at den ikke led en smertefuld død, fordi han havde givet den et gok i nøden.

Jeg ved godt, at man kan spise hestekød, men ligefrem ens pony synes jeg lyder virkelig underligt.
Men også det at han skriver i et brev, hvor det skal lyde som, om han ikke er en ond en.
Han er vokset op på en økologisk gård, er vant til at slagte dyr osv.
Men hvis han er vant til at slagte dyr, hvorfor så gøre det på en strand?
Jeg ved godt, at hans tanke var, at den døde et smukt sted.
Men Tarzan nåede jo ikke at blive spist, fordi de netop blev afbrudt af nogen, der gik forbi og så slagtningen. Så Tarzan døde altså forgæves.

Jeg har meget svært ved at forstå denne sag. Altså hvorfor han dog gjorde det.
Virker da underligt, man vil spise sin pony. Det synes jeg altså, at det gør.

Sådan nogen sager her gør mig så sur, irriteret og ked af det.
At man kan behandle dyr sådan:(
Hvad mener I om sagen, omkring det at slå sin pony ihjel på en strand for at spise den?

Jeg vil meget gerne høre jeres mening for at se, om I har et andet synspunkt end, jeg har.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar