torsdag den 29. august 2013

En kold tyrker


Idag var jeg ved næselægen. ( Øre, næse og hals læge.)

I februar var jeg nemlig deroppe for at få tjekket, om mine polypper var for store, fordi jeg føler, min næse er stoppet hele tiden, og jeg bruger meget næsespray.
Jeg er decideret afhængig af næsespray, fordi jeg ofte føler, jeg ikke kan få luft ordentligt igennem næsen.

Jeg fik dengang en anden næsespray, jeg skulle bruge, hvor den ville virke efter ca. 8 uger.
Den har jeg også brugt, men så har der været lidt dårlige perioder med at få den brugt osv.
Så jeg bruger stadigvæk den anden næsespray, jeg ikke må bruge.

Jeg var til kontrol idag.
Denne gang var det ikke den samme, jeg var inde ved.
I mit ene næsebor har jeg et sår. Hun tog en prøve for at se, om der er bakterier i, fordi såret ikke går væk.
Men så ville hun også kigge med den der kikkert igen.
Der blev jeg så nervøs.
Det havde jeg ikke regnet med nemlig.

Denne gang puttede hun ikke noget vat med noget på op i næsen. Det var bare for at udvide næseborene, man gjorde det. Jeg troede så, det var pga. bedøvelse.
Men der kom da creme på kikkerten.
Men det var værre end, jeg husker det.

En ansat kom og stod bag ved mig og støttede mit hoved. Det gjorde der også sidst, og der følte jeg mig tryg, så jeg ville gerne have, der var en idag igen.
Igen følte jeg mig tryg ved, at der stod en bag ved mig og støttede mit hoved, og som jeg kunne tage i hånden.

Nu har jeg taget en kold tyrker for den næsespray, og så skal jeg bruge den, jeg godt må bruge.
Den næsespray er ikke sådan en, hvor man puster det op i næsen, og så kan man få luft.
Den hjælper lidt på mig, så jeg kan få luft lidt bedre, men den rigtige virkning kommer først om 8 uger ca. Men ellers kom jeg ikke af at bruge den anden næsespray, sagde hun.
Hun kunne (ligesom den anden læge kunne i februar) se at mine slimhinder i næsen var generet af næsesprayen. Når man bruger den i længere periode, så giver den, den modsatte virkning.

Det bliver hårdt at vænne mig til ikke at bruge den anden næsespray. Jeg skal trække vejret en del med munden. Og når jeg spiser, er det lidt svært at få vejret, fordi hvis min næse er stoppet, så er det munden, jeg skal trække vejret med.
Men jeg er fast besluttet på, at jeg skal være fri af næsespray, så jeg må bare holde ud og bruge den næsespray, som de har givet mig, fordi så kommer den til at virke efter noget tid.
Jeg skal bare tænke på, at til sidst vil jeg være glad for det(:

Kram Heidi(:

3 kommentarer:

  1. Med din positive indstilling skal det da nok lykkedes...
    Pøj pøj
    Knus fra Mette

    SvarSlet
  2. Det skal nok lykkes for dig!

    SvarSlet
  3. 1000 tak for jeres opbakning(:
    Det betyder rigtig meget for mig(:

    SvarSlet