torsdag den 25. juli 2013

Hold øje med dine dyr


Mange nyder, at sommeren er kommet til Danmark.

Men os som har hund, vi skal også sørge for at holde øje med hunden.
Forhåbentlig ved mange, at man ikke skal efterlade sin hund i bilen en varm sommerdag.

Men der er også andre ting her om sommeren, der kan gøre, at ens hund bliver syg.

• Dehydrering og køresyge på bagsædet i bilen
• Flåtfeber fra flåter der sidder for lang tid
• Solskoldet efter for mange timer i solen
• Algeforgiftning efter en svømmetur i havet
• Fugteksem efter for mange timer i vandet
• Grillrester såsom ben fra fisk og dyr eller træspyd
• Hvepse- og bistik, der kan lede til en allergisk reaktion
• Hugormebid

Jeg har fundet oplysningerne på Vi Med Hund, og I kan læse hele artiklen Her

Det er vigtigt, vi holder øje med vores dyr. Om de har ændret opførelse.
Mange dyr er selvfølgelig mere sløve i det i denne varme.
Det kan jeg mærke på vores dyr.

Katte kan også blive solskoldet, specielt hvis de er hvide.
Jeg holder altid øje med, om mine dyr opfører sig anderledes, eller om det virker til, der er noget galt.
Og det er uanset årstiden, men om sommeren er der flere ting, vi skal holde øje med omkring vores dyr.

En anden lille god ting, jeg gør hver dag, er at jeg skifter dyrenes vand flere gange om dagen, selvom skålen stadigvæk er fyldt, men det er for, at de har frisk og koldt vand hele dagen.


Kram Heidi(:

6 kommentarer:

  1. En ting man også skal huske med hunde, er at asfalten er brændende varm, så man skal undgå det så meget som overhovedet muligt, da det kan ødelægge deres trædepuder.

    Og nævneværdigt er at man kan få en vaccine til sin hund mod bakterien borrelia som flåter kan bære på :-)..

    Super fedt indlæg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak(:
      Tak for dine gode råd. Er dejligt, vi kan dele vores råd omkring dyr med hinanden, så man kan lære så meget som muligt om at passe på vores kære dyr(:

      Slet
  2. Jeg viste faktisk ikke, at hunde og katte kunne blive solskoldede :o

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste det heller ikke, før for nyligt, hvor jeg læste om det.

      Slet
  3. Du har så inderligt ret.

    I søndags da vi kom hjem fra kolonihaven... og der var seriøst varmt, måtte jeg ringe 1 gang til Dyrenes beskyttelse og 2 gange til politiet, fordi en Hollandsk bil var parkeret med en lille hund i :-( Hunden skreg... godt nok var to af vinduerne åbnet ca. 1 cm og på tidspunktet holdt den i skygge.

    Politiet gjorde ikke noget da de endelig kom forbi, men en ½ time senere kom ejerene. Hunden var selvfølgelig glad... og de fattede ikke en skid, da min kæreste på gebrokken engelsk, forsøgte at forklare dem, at de var idioter.

    Skulle man smadre vinduerne?? Ja sikkert, men så var vi stået med en politianmeldelse, bøde og en regning på bilen.

    Men tro mig... vi var godt nok ophidsede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nej nej, jeg forstår simpelthen hvorfor politiet ikke gjorde noget.
      Jeg forstår godt, I var ophidsede.
      Det ville jeg virkelig også være.
      Men hvor det dog varmer mit hjerte, at I prøvede at gøre noget(:

      Slet