lørdag den 6. april 2013

En diagnose


Som nogen af jer ved, går jeg til psykiater, da jeg har angst og tvangstanker/tvangshandlinger.
Sidste gang fik jeg at vide, at jeg har OCD ( tvangstanker og tvangshandlinger.)
Det overrasker mig ikke, da jeg jo selv ved, hvor mange tvangstanker jeg har.

Men det er dejligt at have fået sat en diagnose på det. Kan godt være, nogen ikke synes, det er en god ting at få en diagnose, men jeg har jo haft mistanke om, jeg havde OCD, og jeg bliver ikke mere eller mindre rask af at få en diagnose. Nu kan jeg fortælle folk, jeg ved, hvad jeg fejler.
Førhen var det bare, jeg havde det psykisk skidt med angst og sådan. ( med sådan mener jeg tvangshandlinger) Det har altid været svært for mig at skulle fortælle andre, hvad jeg gik hjemme for, da jeg kom ud i en lidt længere forklaring, da jeg ikke havde nogen diagnose at fortælle.

Som I ved har min tvillingsøster Kamilla også OCD. Derfor ved jeg meget om det, og da jeg ved, hvad OCD er, kunne jeg næsten regne ud, jeg havde det. Men nu er det ikke noget, jeg tror, jeg har. Nu ved jeg, jeg har det.
Men jeg synes, I skulle vide det, da jeg er meget åben omkring, at jeg ikke har det godt psykisk.
Men jeg kan fortælle, at de piller jeg er begyndt på, er begyndt at virke lidt. Det er rigtig rart, men jeg har stadigvæk en masse tvangstanker, men jeg er blevet bedre til at "styre" nogen af mine tvangstanker.

Hvis I har nogen spørgsmål, er I altid velkommen til at spørge(:

Kram Heidi(:

6 kommentarer:

  1. Hvornår oplever du tvangtanker og tvangs handlinger?

    SvarSlet
  2. Jeg har fast, at jeg skal lave nogle tvangshandlinger om aftnen og om morgnen, og så når jeg bliver stresset, så har jeg lidt svært ved at overskue tingene, og så laver jeg tvangstanker.
    Men ellers har jeg tvangstanker/handlinger med forskellige ting som når jeg bager, der skal jeg gøre nogen bestemte ting og sådan er det med nogle forskellige ting.
    Men er dejligt du skrev en kommentar(:

    SvarSlet
  3. dejligt du deler! :) lider selv af mange psykiske problemer :)

    SvarSlet
  4. Synes det er rigtig flot at du deler dette, da mange vælger at holde det hemmeligt. Men jeg ved egentligt ingenting om dette. Nu spørger jeg måske dumt, men disse tvangstanker, hvad handler de om? Du behøver selvfølgelig ikke at svare, men jeg er bare lidt nysgerrig omkring.
    Alt det bedste til dig! :-)

    xx,
    hemmeligblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak(:
      Det er ikke et dumt spørgsmål.
      Det er, at jeg skal gøre bestemte ting flere gange. Og hvis jeg ikke gør det, så er jeg bange for, der sker noget.
      Det lyder "underligt" fordi jeg kan godt selv se, der ikke sker noget ved, bare at gøre almindelige hverdags ting en gang, men det er bare noget ens hjerne siger, man skal:/

      Slet