torsdag den 17. januar 2013

Lidt om mig og dyr


Jeg har altid elsket dyr, og jeg har altid haft dyr.
Vi har haft fisk, katte, hunde, marsvin, kaniner og fugle.
Jeg tror i bund og grund, at det er det, der har gjort, at dyr betyder så meget for mig den dag idag.
At det er pga. jeg er vokset op med dyr.



Gammelt billede af mig og Fox

Men den følelse at dyrene var mine børn, kom først, da jeg var 17 år. 
Førhen har jeg altid elsket dyr, og jeg drømte om at blive dyrlæge, da jeg var lille, men denne store kærligheds følelse, jeg har nu, den har ikke altid været der.
Førhen tror jeg, jeg var ligesom alle andre mennesker, der bare rigtig godt kunne lide dyr. 


Gammelt billede af mig og Vaks.

Nogen gange føler jeg faktisk, jeg er underlig, fordi jeg går så meget op i mine dyr og bare dyr generelt.
Nogen forstår ikke, at jeg kan græde over, at Freja er død, og det "bare" er en kat.
Nogen forstår ikke, at jeg ikke kan spise andet kød end høns, ko og gris. Nogen synes, det er unormalt.
Og jeg lader det gå mig på. Jeg lader mig blive såret, selvom jeg burde igonere det.




 Gammelt billede af mig og B.S.

Jeg prøver at tænke på, at det er godt, jeg går så meget op i dyr.
Fordi jeg synes, det er godt.
Jeg er glad for, jeg elsker mine dyr så meget.
Jeg er glad for, at mine dyr får al den kærlighed, de kan få + meget mere til.

At se mine dyr gør mig så glad.
Jeg kan helt begynde at græde, når jeg ser på dem, fordi jeg synes, de er så smukke.
Jeg ser noget, de andre ikke ser.
Jeg kan se bort fra deres udsende og se, at de har en personlighed.
Noget mange netop ikke kan med dyr.
For dem er et dyr et dyr, men for mig er de noget langt mere.
De er et skønt væsen med en personlighed.
Om det så er min oldemors små fisk, så synes jeg, de er fascinerende. 



Mig, Fox og Vaks.

For mig er dyr noget af det mest vidunderlige, der findes.
Dyr er så forskellige, og det er sjovt at se. Det er sjovt at se, hvilke forskellige personligheder, dyr har.
Ikke 2 hunde er ens, ligesom der ikke er 2 mennesker, der er 100% ens. Selv ikke tvillinger. ( Og der ved jeg, hvad jeg taler om.)
Fordi i mine øjne har dyr en personlighed(:

Kram Heidi(:

6 kommentarer:

  1. Høns, ko og gris?hvorfor griner folk af det? Det er da helt normalt, selv for folk som ikke bryder sig om kæledyr/dyr. Det er da det eneste man kan finde i supermarkederne, hvis man ikke medregner fisk og kalkun.

    SvarSlet
  2. Folk griner ikke af det.
    Men nogen synes, det er underligt, at jeg ikke vil spise and, kalkun, hjort, fisk og hvad man ellers spiser:/
    Jeg tog et valg for snart 2 år siden, at jeg ikke ville spise den slags kød, og det var bare, fordi jeg ikke kan få mig selv til at spise det. Og jeg prøver også ikke at tænke på, det er ko, gris og høns, jeg spiser.
    Men det slags kød vil jeg gerne spise.

    SvarSlet
  3. Dejligt indlæg;-) nogen går vildt meget op i mode andre i biler, børn. Nogle bruger hele deres liv på at hjælpe de fattige i Afrika , du går op i at elske dyr:-) det er der ikke nogle underligt i :-) det er dejligt når man kan elsker andre end sig selv:) mine hunde ville elske at bi hos dig:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg faktisk ikke rigtig set på det selv(: Men kan godt se, hvad du mener, og sådan vil jeg begynde at tænke nu. Og mange tak(:

      Slet
  4. Okay, jamen så er det jo belejeligt at du stadig kan spise burger, flæskesteg og bøffer uden det går ud over dine dyre politikker. Hvis man heller ik render og køber Hjort, som koster det hvide ud af øjnene, og andre special vare som kænguru, slange og blæksprutte så har man jo råd til økologi.
    Men hvis du bare lader vær med at sige det højt så ville ingen nok bemærke det , for i praktis lyder det som om du fordøjer samme variation Af kød som resten af dk - medmindre man Samligner med en vegetar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er godt tilfreds med det, jeg kan spise af kød. Og det ikke fordi jeg siger det til fremmede, men folk vi kender og sådan, har lidt svært ved at "forstå" det. Og det er der, mit problem ligger. At der skal gøres et problem ud af det.

      Slet