søndag den 30. september 2012

Hvad nu hvis du ikke var syg



Sidste gang, som også var min første gang, jeg var ved sagsbehandleren fik jeg spørgsmålet
" Hvad ville du gerne lave, hvis du ikke var syg?"

Hvis jeg slet ikke skulle tænke på, hvad uddannelse, karakter og hvad det ellers krævede, hvad ville jeg så gerne være?

Jeg har nogle tanker omkring det.

Jeg ville gerne være dyrelæge, fordi der får jeg virkelig lov til at arbejde med dyr, men jeg tror, mine hænder "ryster" for meget til, jeg kan blive det, fordi når man skal sy i organer, i øjet osv.

Eller ville jeg gerne være veterinærsygeplejerske. Igen fordi der arbejder jeg med dyr.
Kan godt være jeg ville have svært ved at se dyr blive aflivet, og det gælder også med dyrelæge.

Eller ville jeg måske gerne være journalist, fordi jeg elsker at skrive. Jeg elsker at se mine ting på tryk.

Men jeg vil allerhelst noget med dyr. Fordi når det har noget med dyr at gøre, ser jeg det ikke som et arbejde, men som en "hobby"
At være omgivet af dyr, gør jeg føler mig hjemme. Fx. når jeg er i dyrehavnen. Der føler jeg mig hel og i mit rette es.
Jeg ville fx. også gerne være dyrepasser. Men disse ting udover veterinærsygeplejerske kræver nogle høje karakter ( har gode karakter, bare ikke så høje.) eller er det svært at få en praktikplads.

Her var mine tanker omkring, hvad jeg gerne ville være, hvis jeg ikke var syg.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar