torsdag den 9. august 2012

En masse kvalme

Her de sidste par nætter har jeg haft så forfærdelig meget kvalme:/
Og det har været så slemt, at jeg ikke har kunne holde det ud.
Har ikke kastet op.
Nogle gange får jeg det om dagen, men det forsvinder hvis jeg tager noget at spise.
Men det begynder altid om natten.

Nogle gange når jeg endelig er faldet i søvn, og jeg vågner igen, er kvalmen væk, indtil jeg fx vender mig om på siden, så begynder kvalmen igen.
Er virkelig underligt. Men har tænkt mig at få en tid ved lægen i næste uge.

Kram Heidi:(

6 kommentarer:

  1. Det kunne godt være mavesyre. Kom endelig af sted før det udvikler sig. Jeg gik to og med mit. Til sidst kunne jeg ikke spise. Det viste sig, jeg havde sår på spiserøret og ardannelse efter gamle syreskader. Heldigvis nåede jeg ikke dertil, hvor jeg kastede blod op. Hvis du får visse medikamenter (som f.eks. Ibuprofen og penicillin) er du særligt udsat. Meget frugt og smoothies kan også gøre det. Hvis din læge ikke finder en årsag, så tag evt. til halslæge; det gjorde jeg (eller retter, lægen sendte mig dertil). De kan se helt ned i halsen og om der er syreskader og om lukkemusklen (den i halsen that is! ;) lukker tæt. Hos nogle 'vipper' syren ligesom til den, så den ikke slutter tæt). Mit kunne også afhjælpes ved at spise små mængder af visse fødevarer. Nætterne var slemme - og netop især når man ligger på den ene side (tror, det er højre), har syren en tendens til at løbe op i spiserøret. Jeg havde ingen symptomer som f.eks. halsbrand. Bare kvalme og en konstant følelse af en klump i halsen (som hvis man har slugt noget for stort). Jeg blev helt paf, da jeg fik at vide, det var mavesyre. Mit er noget der hedder GERD og jeg får fast mavesårsmedicin mod det, alligevel blusser det op i perioder. Det kan gøre ondt helt omme mellem skulderbladene. Mit skyldes et medikament, som jeg er nødt til at være på - desværre har det så denne bivirkning. Nå, det blev en meget lang kommentar. Men da jeg læste dit indlæg, var mavesyre bare min første tanke. Og så ville jeg ikke have, at du - hvis det er det - skulle gennem det samme som mig med sår i halsen, syreskader på tænderne og lang tid på skåne/flydende kost. Prøv evt. ved nattetid og/eller kvalme at drikke et lille glas mælk. Sov med en ekstra pude eller hæv sengegærdet og lig på venstre side. Hvis det hjælper, kunne det være en god indikator for, det er det. Og så god bedring. :)

    SvarSlet
  2. Er du evt. gravid? Jeg er læge, og hvis du kom i min konsultation med den slags kvalme, ville en graviditetstest ligge meget løst. Men en tid ved lægen lyder fornuftigt... God bedring
    Kh Eline

    SvarSlet
  3. Line Doe: Hold da op, det lyder ikke rart.
    Det kunne godt være det. Fordi når jeg tænker over det, har jeg få gange haft sure opstød på nogle underlige tidspunkter. Mange tak for dine gode råd(:

    Eline: Jeg har lige haft min menstrution, og det var lige da den sluttede, kvalmen begyndte.

    Men jeg har tænkt en del over det her, og kan huske for et halvt år siden havde jeg faktisk det samme med, jeg let fik kvalme i en periode som nu, og da jeg så tog mig sammen til at ringe til lægen, var det væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen!
      Man kan faktisk godt være gravid alligevel trods menstruation. Køb evt. en graviditetstest... Ellers god bedring.
      Kh Eline

      Slet
  4. Nu har jeg taget 2 test, og de er begge negative(:
    Nu er jeg også lettet, fordi nu ved jeg, det ikke er det.
    Mange tak for dit gode råd(:

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fint. Held og lykke hos lægen og god bedring...
      Kh Eline

      Slet