torsdag den 14. juni 2012

Så røg den

Normalt er jeg en person, der har okay med selvtidlid.
For normalt er det ikke noget, jeg rigtig går og tænker over.
Og jeg er vant til, at jeg har okay tjek på tingene.
Fx med eksamner. Jeg er vant til at få gode karakter.
Hvis jeg går ind til en mundtlig eksamen, og jeg siger noget forkert, så smiler jeg over hele fem øren og nikker og lytter, mens læren forklarer. Selvom jeg er nervøs til en eksamen, går jeg altid ind og smiler og ser ud, som om jeg har tjek på tingene.

Da jeg begyndte at tage kørekort braste det hele sammen.
Sådan er det bare ikke her.

Ang. kørekort har jeg ingen selvtidlig. Som min kørerlærer siger, det jeg skal lære, og som er mit største problem med at køre, det er min selvtidlid. Jeg stoler ikke på mig selv, med at jeg kan.

Jeg er ALT for hård imod mig selv.
Hvis jeg er ude og køre, og der går lidt galt, er jeg skuffet over mig selv.
Min kørerlærer spørger også, om jeg nogensinde vil indrømme, at det er gået godt.

Men synes, de 2 sidste gange, jeg har været ude og køre + på glatbanen har jeg haft mere selvtidlig.
Har troet mere på mig selv.

Jeg prøver ikke at lade mig påvirke af de små ting.
Og jeg har det med at blive forvirret, mens jeg kører.
Og min kørerlærer siger, jeg ikke skal blive forvirret over, hvis noget går galt, fordi så er det først der, jeg gør noget galt.

Idag da jeg ikke bestod, var jeg ret skuffet. Egentlig ikke af mig selv, fordi jeg vidste, jeg havde gjort, hvad jeg kunne. Men var alligevel skuffet. Jeg har aldrig dumpet i nogle eksamner før.

Men jeg føler ihvertfald, jeg har fået mere selvtidlig på de sidste par dage ang. at køre.
Og det er bare rigtig godt. Og jeg skal blive meget bedre til at tro på mig selv.

Er nok fordi, jeg er vant til i skolen at få så gode karakter, og pludselig er der noget, jeg ikke kunne.
Noget jeg skal lære helt fra bunden af. Noget jeg skal øve mig på for at blive god, og jeg tror, jeg havde det ret svært med det. At det var svært for mig, at jeg ikke bare øvede en teoriprøve og bestod de første par gange.

Men det skal ændres, og det er ved at blive ændret(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Du har ingen grund til ikke at tro på dig selv.
    Du er den stærkeste pige jeg kender, og som jeg nogensinde har mødt.
    Jeg ser meget op til dig, fordi du virker så glad, tilfreds med dig selv, og man høre dig aldrig brokke dig over dig, dit liv, osv, og det beundre jeg dig virkelig for.
    Du burde være stolt over at du overhovedet kan overskue at tage et kørekort, når du ikke altid er helt op toppen, det syntes jeg virkelig er stærkt gjort! :)¨
    Som Carsten og jeg snakkede om i dag, hvis der virkelig er nogen der fortjener et kørekort, så er det sku dig, med alt det du går igennem.

    SvarSlet
  2. Årh 1000 tak. Den besked rørte mig virkelig.
    De ord betyder rigtig meget for mig.
    Ja, er også rigtig stolt og glad for, jeg overhoved kan overskue det(:
    Mange tak til jer begge to(:

    SvarSlet